×

Program Registration

Join for Free







Already Joined? Login

×

Terms of Service:

Null til Gull Terms of Service


Viktig om garanti
Null til Gull garanterer pengene tilbake om du har fulgt kursplanen og ikke har en nettside oppe innen 10 dager. Dette forutsetter at du spør om hjelp ved behov, og at du fremsetter kravet innen 30 dager etter dato på kvittering for kjøp.

Viktig om tilgang til kurset
Om Null til Gull legges ned vil kurset kunne fjernes fra internett. Du vil da få et forvarsel og mulighet til å laste ned kursvideoene før de fjernes.

Tilgangen til kursleder via e-post kan også komme til å fjernes om Null til Gull legges ned og ikke lenger vedlikeholdes.

Innledning
Alle kjøp på vår side er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Merk at handel mellom bedrifter ikke reguleres på samme måte som forbrukerkjøp.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene
Selger er Sandum Import og Tjenesteytelser, Ingvaldsåsen 13 3039 Drammen, tor@nulltilgull.no, org.nr 913 956 168 MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Ved kjøp av kurs vil levering være digital og omgående.

7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller dens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Merk at det for digitale kurs gjelder følgende:

Angreretten bortfaller ved påbegynt nedlasting og strømming av digitale tjenester, også selv om dette ikke fullføres i sin helhet.

Null til Gull garanterer likevel pengene tilbake om du har fulgt kursplanen og ikke har en nettside oppe innen 10 dager. Dette forutsetter at du spør om hjelp ved behov, og at du fremsetter kravet innen 30 dager etter dato på kvittering for kjøp.

9. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

10. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

12. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.



Heights Platform Terms of Service

1. Introduction

Thank you for visiting our Site and/or using Heights, an app designed to allow you to build and manage your own online education program. Please read these Terms of Service and our Privacy Policy carefully, as you must agree to them as amended in order to have our permission to use our Site and Service.

2. Definitions

Throughout this Agreement, we may use certain words or phrases, and it is important that you understand the meaning of them. The list is not all-encompassing and no definition should be considered binding to the point that it renders this Agreement nonsensical:

“Agreement” means these Terms of Service;

“App” refers to our Heights app, which provides a platform for creating and managing online education programs;

“Heights” refers to our company, known as “Velora Studios, LLC”; our Site; our Service; our App; or a combination of all or some of the preceding definitions, depending on the context in which the word is used;

“Service” refers to the services that we provide through our Site, including our Site itself, our education platform creation services, our App, and any other services we may provide online or offline;

“Site” refers to our website, www.heightsplatform.com;

“User” refers to users of our App, user who pay for our Service, and general visitors to our Site;

“Program” refers to the account created by a User in which they will use our Service and build their education content.

“Student” refers to a person who signs up to use the Program which the User has created;

“You” refers to you, the person who is entering into this Agreement with Heights.

3. Corporate Information

Heights is owned and operated by Velora Studios, LLC, a Limited Liability Company formed and doing business in the State of Delaware, and registered with the Delaware Department of State’s Division of Corporations under File Number 4658163. Any legal documents to be served or other queries should, unless otherwise provided or required by this Agreement, our Privacy Policy, or any provision of any applicable law, be sent via certified mail to:

Attn: Velora Studios, LLC
16192 Coastal Highway
Lewes, Delaware 19958
United States

4. Heights’ Purpose

Heights is an online course creation software platform for creating and managing an online education program. We provide tools that help you to create and organize educational content to teach Students and analyze their progress.

5. Eligibility

In order to use our Service, you must meet a number of conditions, including but not limited to:

  • You must not be in violation of any embargoes, export controls, or other laws of the United States or other countries having jurisdiction over this Agreement, Heights, and yourself. For example, if the Office of Foreign Assets Control prohibits conducting financial transactions with nationals, residents, or banks of your country, you must not use our Service.
  • You must be at least 13 years of age in accordance with the Children’s Online Privacy Protection Act. If you live in a jurisdiction other than the United States and your jurisdiction has a higher minimum age to use our Site or Service without parental consent, then you must be at least that age.
  • You must sign up for only one account (this includes, but is not limited to, a prohibition on repeatedly signing up for different accounts to take advantage of more than one free trial offer). An exception can be made at our discretion if you send us an email explaining your business need for a secondary account.
  • You must provide us with personal information, payment information, and other information that we deem necessary to provide you with our Service.
  • You must be authorized by the holder of any payment method to use their account for the purposes of signing up for our Service.

6. Disclaimer

Heights provides its Service on an as-is basis and, notwithstanding any other statements or examples given on our Site or elsewhere, makes no representations as to how Heights can be best used by any specific User or Student. You agree that you bear the sole responsibility of determining whether the Heights App is suitable for your use, and that Heights shall not be liable for any losses which result from the use of our Service.

7. Rules of Use

Once you have met our eligibility criteria described above and paid the appropriate fee to Heights, you will be provided with access to our Service. Although you have met the preliminary requirements to use our Service, there are certain additional rules which apply before, during, and subsequent to your registration with Heights. You must not:

  • Violate the laws of the United States, its states, or any foreign political entity having jurisdiction over this Agreement, whether or not the foreign political entity is a country or a subdivision (such as a state or province) or municipality (such as a city, town, county, or region) of a foreign country.
  • Use Heights for teaching Students about topics that are illegal, unethical, or dangerous.
  • Be fraudulent or negligent when making payments to us (such as by using someone’s credit card without authorization, or using a card which you know will have the payment reversed for any reason).
  • Infringe on anyone’s intellectual property rights, defame anyone, impersonate anyone, or otherwise violate the rights of a third party.
  • Hack, crack, phish, SQL inject, or otherwise compromise, or attempt to compromise the security or integrity of the Heights Site, Service, App, or its Users’ computers.
  • Scrape data or scan the Site, Service, or App.
  • Abuse the Service you are provided by using it in such a way that is not intended by Heights or in a way that could impact Heights or its Users in a negative way.
  • Do anything else which, at the discretion of Heights, could harm the safety or legal interests of Heights or any third party, including but not limited to other Users or Students.

Fair Use Policy for Unlimited Uploading and Bandwidth: Generally, we do not limit or impose additional charges for video or data storage (ex: the data stored in your Program for courses, products, text, files, video, audio, and other multimedia content you create), or bandwidth consumption (ex: the data used in order to deliver your files, site pages, and videos to Students). This policy is subject to fair use: If your aggregate storage usage or bandwidth usage (across every account you control) is higher than 99% of Users on our App in any calendar month, we may, in our discretion, charge fees for excessive usage, require you to upgrade to a different plan, or terminate your account(s) upon advance written notice.

8. Payment, Billing, and Refunds

All payments are processed by our third party payment processor, Stripe, and payment may be made to them by Visa, MasterCard, American Express, JCB, Discover, and Diners Club cards. All prices on our Site, unless otherwise stated, are listed in United States dollars.

We may decide to apply varying payment plans from time to time. For example, we may require that you pay one lump sum for the purchase of our App, or we may rebill you on a recurring subscription basis. In either case, payment terms and, if applicable, rebilling periods shall be posted on our Site and are hereby incorporated into this Agreement by reference. If two or more listed payment terms conflict with each other, the one most beneficial to Heights shall take precedence.

You may cancel your subscription at any time. Refunds will be provided in full within the first thirty days of your subscription if for any reason you are not satisfied with our Service and notify us of your request for a refund within that time. After thirty days beyond your initial purchase, we will not be obliged to provide any refund, even on a pro rata basis. You may cancel your Service at any time after the initial thirty days and you will continue to have access to our Service until the end of the most recently paid subscription period, if applicable.

Should payment plans change or increase after an initial subscription, current Users will either have the option of staying on their current plan or may be grandfathered into the new subscription plan at their current subscription plan’s rate for a period of one year.

Active Student limits on subscription plans: An "Active Student" is a Student in a User's Program who has logged into the Program in the past 30 days. Heights does not set a hard limit on the number of active students that are allowed on our paid subscription plans. The following overages are allowed:

  • Overage of up to 15% above the plan limit for a single month on plans offering 1000 active students or more.
  • Overage of up to 50 students above the limit for a single month on plans with limits of less than 1000 active students.

An overage of 5% or more above the plan limit for 2 consecutive months will be required to upgrade.

9. Discounts

Heights may, but is not obligated to, provide discounts, including but not limited to an initial thirty day free trial offer for the use of our Service. The discounts provided will be made according to the information published on our Site, and if any information is conflicting, the terms most beneficial to Heights shall take effect. Discounts may not be applied to past payments.

Heights may refuse to provide such discounts for any reason including, but not limited to, fraud, unauthorized accounts (such as multiple accounts being used to take advantage of a one-time offer repeatedly), mistake on the part of our publication of information, actual or expected financial hardship, sale of all or part of our business, or any other reason.

10. Chargebacks, Credit Card Cancellations, and PayPal Disputes

Where a User provides payment to Heights, and that amount of money is subsequently taken from Heights due to a chargeback or similar reversal, Heights shall be entitled to recover that amount from the User as liquidated damages, as well as our reasonable attorneys’ fees, court costs and disbursements, and/or collection agency fees required to collect these liquidated damages.

Please note that this restriction on chargebacks is designed to prevent fraud and keep our costs low, which allows us to offer lower prices for our Service. Users may of course bring disputes against us in accordance with the “Forum of Dispute” provisions found further below.

As a User of our App, if a Student requests a refund from you, it is your responsibility to handle this with your Student. Heights does not collect payments from your Students. Any disputes of Student payments are between the Student, User, and the third-party payment processor the User chooses to use. As a User with Students, it is your responsibility to have your own terms, privacy policy, and refund policy in place and follow all applicable laws. Further, while Heights provides email support to its Users, Heights does not offer email support to the Students of its Users.

11. Third Party Charges

Because Heights may be used with a mobile device, certain third party SMS charges, data charges, and other fees may be applied in relation to your use of our Service. You agree that you are responsible for tracking and paying these charges, and that Heights shall not be liable to you for such charges.

12. Limited License

Heights is provided as licensed software to you. When you provide the proper payment to us or otherwise meet the requirements to use our App (such as by being eligible for a trial offer), you are authorized to use one account for our software at the price given. You may not distribute this software, copy it, reverse engineer it, or otherwise tamper with it or reproduce it. Heights reserves the right to revoke our license for our App’s use at any time.

13. Server Maintenance and Other Downtime

At time, Heights may have server downtime or other Service outages for reasons including, but not limited to, server maintenance, legal compliance, security issues, or other business operations. You agree that we are not liable for any losses incurred by you as a result of such downtime, and that you should have a backup plan in place if you are relying on our Service for any purpose which could cause a loss to you if our Service became unavailable.

14. Our Copyright

Heights expended much effort on developing its App and ensuring that it is unique from other Apps. Copying our App or any portion thereof could, in addition to being prohibited generally by intellectual property law, harm our business. You agree not to copy, distribute, display, disseminate, or otherwise reproduce any of the information on the Site, including our App, without receiving our prior written permission.

15. Your Copyright

Heights must be assured that it has the right to use the content that is uploaded using its App. Such content may include, but is not limited to, arrangements of data by Users in which a copyright subsides. Whenever submitting content to us through our App, you agree that you are granting us a non-exclusive, universal, perpetual, irrevocable, sublicensable, commercial and non-commercial right to use the content that you submit to us for the purpose of providing you with our Service. You warrant to us that you have the right to grant us this right over the content, and that you will indemnify us for any loss resulting from a breach of this warranty and defend us against claims regarding the same.

16. Trademarks and Service Marks

“HEIGHTS”, “Heights Platform”, the Heights Platform logo icon, “Velora,” “Velora Studios,” and the Velora Studios icon are registered trademarks used by us, Velora Studios, LLC, to uniquely identify our Site, Service, and business. Additionally, the service mark “Climb Above” and the service mark “Creator Climb” are an unregistered trademarks protected generally by the provisions of the Lanham Act, as well as various status prohibiting unfair competition and the common law tort of passing off. You agree not to use our marks anywhere without our prior written consent. Additionally, you agree not to use our trade dress, or copy the look and feel of our Site, App, or their design, without our prior written consent. You agree that this paragraph goes beyond the governing law on intellectual property law, and includes prohibitions on any competition that violates the provisions of this paragraph, including starting your own App or other directly or indirectly competing business.

17. Revocation of Consent

We may revoke our consent for your use of our intellectual property, or any other permission granted to you under this Agreement, at any time. You agree that if we so request, you must take immediate action to remove any usage of our intellectual property that you may have engaged in, even if it would cause a loss to you.

18. Copyright & Trademark Infringement

Users must not post any information that infringes on anyone’s copyright. We take copyright infringement very seriously, and we have registered a Copyright Agent with the United States Copyright Office, which limits our liability under the Digital Millennium Copyright Act. If you believe that your copyright has been infringed, please send us a message which contains:

  • Your name.
  • The name of the party whose copyright has been infringed, if different from your name.
  • The name and description of the work that is being infringed.
  • The location on our website of the infringing copy.
  • A statement that you have a good faith belief that use of the copyrighted work described above is not authorized by the copyright owner (or by a third party who is legally entitled to do so on behalf of the copyright owner) and is not otherwise permitted by law.
  • A statement that you swear, under penalty of perjury, that the information contained in this notification is accurate and that you are the copyright owner or have an exclusive right in law to bring infringement proceedings with respect to its use.

You must sign this notification and send it to our Copyright Agent at support@heightsplatform.com. Since we request notification by e-mail, an electronic signature is acceptable.


Although U.S. law does not provide for a similar procedure for trademark infringement, we recommend that you send us similar information to that above in regards to any allegation of trademark infringement, and we will address it as soon as practicable.

19. Representations & Warranties

WE MAKE NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES AS TO THE MERCHANTABILITY OF OUR SERVICE OR FITNESS FOR ANY PARTICULAR PURPOSE. YOU AGREE THAT YOU ARE RELEASING US FROM ANY LIABILITY THAT WE MAY OTHERWISE HAVE TO YOU IN RELATION TO OR ARISING FROM THIS AGREEMENT OR OUR SERVICES, FOR REASONS INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, FAILURE OF OUR SERVICE, NEGLIGENCE, OR ANY OTHER TORT. TO THE EXTENT THAT APPLICABLE LAW RESTRICTS THIS RELEASE OF LIABILITY, YOU AGREE THAT WE ARE ONLY LIABLE TO YOU FOR THE MINIMUM AMOUNT OF DAMAGES THAT THE LAW RESTRICTS OUR LIABILITY TO, IF SUCH A MINIMUM EXISTS.

YOU AGREE THAT WE ARE NOT RESPONSIBLE IN ANY WAY FOR DAMAGES CAUSED BY THIRD PARTIES WHO MAY USE OUR SERVICES, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO PEOPLE WHO COMMIT INTELLECTUAL PROPERTY INFRINGEMENT, DEFAMATION, TORTIOUS INTERFERENCE WITH ECONOMIC RELATIONS, OR ANY OTHER ACTIONABLE CONDUCT TOWARDS YOU.

WE ARE NOT RESPONSIBLE FOR ANY MISUSE OF OUR APP, AND YOU AGREE THAT YOU ARE RESPONSIBLE FOR DETERMINING THE SUITABILITY OF OUR APP AS IT APPLIES TO YOU.

WE ARE NOT RESPONSIBLE FOR ANY LOSSES WHICH RESULT FROM SERVER DOWNTIME OR OTHER TECHNICAL ISSUES.

WE ARE NOT RESPONSIBLE FOR ANY FAILURE ON THE PART OF OUR PAYMENT PROCESSOR TO PROCESS YOUR PAYMENTS PROPERLY, AND YOU SHOULD CONTACT THEM AND/OR YOUR CARD COMPANY DIRECTLY TO SOLVE ANY PAYMENT ISSUES WHICH YOU MAY HAVE.

WE ARE NOT LIABLE FOR ANY FAILURE OF THE GOODS OR SERVICES OF OUR COMPANY OR A THIRD PARTY, INCLUDING ANY FAILURES OR DISRUPTIONS, UNTIMELY DELIVERY, SCHEDULED OR UNSCHEDULED, INTENTIONAL OR UNINTENTIONAL, ON OUR WEBSITE WHICH PREVENT ACCESS TO OUR WEBSITE TEMPORARILY OR PERMANENTLY.

THE PROVISION OF OUR SERVICE TO YOU IS CONTINGENT ON YOUR AGREEMENT WITH THIS AND ALL OTHER SECTIONS OF THIS AGREEMENT. NOTHING IN THE PROVISIONS OF THIS “REPRESENTATIONS & WARRANTIES” SECTION SHALL BE CONSTRUED TO LIMIT THE GENERALITY OF THE FIRST PARAGRAPH OF THIS SECTION.

For Jurisdictions that do not allow us to limit our liability: Notwithstanding any provision of these Terms, if your jurisdiction has provisions specific to waiver or liability that conflict with the above then our liability is limited to the smallest extent possible by law. Specifically, in those jurisdictions not allowed, we do not disclaim liability for: (a) death or personal injury caused by its negligence or that of any of its officers, employees or agents; or (b) fraudulent misrepresentation; or (c) any liability which it is not lawful to exclude either now or in the future.

IF YOU ARE A RESIDENT OF A JURISDICTION THAT REQUIRES A SPECIFIC STATEMENT REGARDING RELEASE THEN THE FOLLOWING APPLIES. FOR EXAMPLE, CALIFORNIA RESIDENTS MUST, AS A CONDITION OF THIS AGREEMENT, WAIVE THE APPLICABILITY OF CALIFORNIA CIVIL CODE SECTION 1542, WHICH STATES, “A GENERAL RELEASE DOES NOT EXTEND TO CLAIMS WHICH THE CREDITOR DOES NOT KNOW OR SUSPECT TO EXIST IN HIS OR HER FAVOR AT THE TIME OF EXECUTING THE RELEASE, WHICH IF KNOWN BY HIM OR HER MUST HAVE MATERIALLY AFFECTED HIS OR HER SETTLEMENT WITH THE DEBTOR." YOU HEREBY WAIVE THIS SECTION OF THE CALIFORNIA CIVIL CODE. YOU HEREBY WAIVE ANY SIMILAR PROVISION IN LAW, REGULATION, OR CODE THAT HAS THE SAME INTENT OR EFFECT AS THE AFOREMENTIONED RELEASE.

20. Indemnity

You agree to indemnify and hold us harmless for any claims by you or any third party which may arise from or relate to this Agreement or the provision of our service to you, including any damages caused by your use of our website or acceptance of the offers contained on it. You also agree that you have a duty to defend us against such claims and we may require you to pay for an attorney(s) of our choice in such cases. You agree that this indemnity extends to requiring you to pay for our reasonable attorneys’ fees, court costs, and disbursements. In the event of a claim such as one described in this paragraph, we may elect to settle with the party/parties making the claim, and you shall be liable for the damages as though we had proceeded with a trial.

Heights provides an App to its Users as a service. Heights is not a marketplace, and is not responsible for any interactions between its Users and their Students.

21. Choice of Law

This Agreement shall be governed by the laws in force in the State of Texas. The offer and acceptance of this contract are deemed to have occurred in the State of Texas.

22. Forum of Dispute

You agree that any dispute arising from or relating to this Agreement will be heard solely by a court of competent jurisdiction in the State of Texas. Specifically, where the subject matter of a dispute is eligible for it, you agree that any disputes shall be head solely within the lowest court of competent jurisdiction having the authority to hear civil matters in the State of Texas (“Small Claims Court”).

If a dispute claims multiple claims and one or more of those claims would be eligible to be heard by the Small Claims Court, you agree not to bring the other claims against us and to instead proceed within the Small Claims Court.

If you would be entitled in a dispute to an amount exceeding the monetary jurisdiction of the Small Claims Court, you agree to waive your right to collect any damages in excess of the monetary jurisdiction and instead still bring your claim within the Small Claims Court.

You agree that if a dispute is eligible to be heard in Small Claims Court but you would be entitled to an additional or alternative remedy in a higher court, such as injunctive relief, you will waive your right to that remedy and still bring the dispute within the Small Claims Court.

If you bring a dispute in a manner other than in accordance with this section, you agree that we may move to have it dismissed, and that you will be responsible for our reasonable attorneys’ fees, court costs, and disbursements in doing so.

You agree that the unsuccessful party in any dispute arising from or relating to this Agreement will be responsible for the reimbursement of the successful party’s reasonable attorneys’ fees, court costs, and disbursements.

If for any reason the provisions in this section as to the proper forum of dispute are found to be unenforceable and another state may have jurisdiction over such disputes, you agree that this section shall apply as analogously as possible in that other state, including but not limited to the requirement that the dispute be brought in that state’s small claims court.

23. Force Majeure

You agree that we are not responsible to you for anything that we may otherwise be responsible for, if it is the result of events beyond our control, including, but not limited to, acts of God, war, insurrection, riots, terrorism, crime, labor shortages (including lawful and unlawful strikes), embargoes, postal disruption, communication disruption, unavailability of payment processors, failure or shortage of infrastructure, shortage of materials, or any other event beyond our control.

24. Severability

In the event that a provision of this Agreement is found to be unlawful, conflicting with another provision of the Agreement, or otherwise unenforceable, the Agreement will remain in force as though it had been entered into without that unenforceable provision being included in it.

If two or more provisions of this Agreement are deemed to conflict with each other’s operation, Heights shall have the sole right to elect which provision remains in force.

25. Non-Waiver

Heights reserves all rights afforded to us under this Agreement as well as under the provisions of any applicable law. Our non-enforcement of any particular provision or provisions of this Agreement or the any applicable law should not be construed as our waiver of the right to enforce that same provision under the same or different circumstances at any time in the future.

26. Termination & Cancellation

We may terminate your account or access as well as access to our Site and Service to you at our discretion without explanation, though we will strive to provide a timely explanation in most cases. Our liability for refunding you, if you have paid anything to us, will be limited to the amount you paid for goods or services which have not yet been and will not be delivered, except in cases where the termination or cancellation was due to your breach of this Agreement, in which case you agree that we are not required to provide any refund or other compensation whatsoever.

27. Assignment of Rights

You may not assign your rights and/or obligations under this Agreement to any other party without our prior written consent. We may assign our rights and/or obligations under this Agreement to any other party at our discretion.

28. Amendments

We may amend this Agreement from time to time. When we amend this Agreement, we will post the changes here. You must read this page every time you access our Site or Service, and if you do not agree to any changes, you must cease using our Site and Service immediately and inform us of your non-agreement with sufficient information to identify your account at support@heightsplatform.com so that we may disable your account.

29. California Users and Residents

Pursuant to California Civil Code Section 1789.3, any questions about pricing, complaints, or inquiries about Heights must be sent to support@heightsplatform.com.

Lastly, California users are also entitled to the following specific consumer rights notice: The Complaint Assistance Unit of the Division of Consumer Services of the California Department of Consumer Affairs may be contacted in writing at 1625 North Market Blvd., Sacramento, CA 95834, or by telephone at (916) 445-1254 or (800) 952-5210.

Last Modified: January 4, 2023

×

Privacy Policy:

Null til Gull Privacy Policy


1. Introduksjon

1.1 Vi forplikter oss til å beskytte personvernet til brukere av vår nettside.

1.2 Denne personvernerklæringen gjelder i situasjoner der vi er dataansvarlig og behandler sensitive opplysninger som samles inn under bruk av vår nettside. Erklæringen gjelder altså i de situasjoner der vi bestemmer grunnlaget for og arten av behandling av sensitive opplysninger.

1.3 Ved å godkjenne denne personvernerklæringen, godkjenner du også bruk av cookies (informasjonskapsler) som beskrevet i denne erklæringen.

1.4 I denne erklæringen vil “vi”, “oss” og “vår” referere til:

Sandum Import og Tjenesteytelser
Ingvaldsåsen 13
3039 Drammen

tor@nulltilgull.no
Org.nr 913 956 168 MVA

2. Samtykke

2.1 Ved å bruke vår nettside eller kursportal samtykker du denne erklæringen. Hvis du ikke samtykker det som står i denne erklæringen, enten helt eller delvis, kan du avstå fra å benytte deg av vår nettside.

3. Hvordan vi bruker dine personlige data

3.1 I denne delen av erklæringen kan du lese om de generelle kategoriene av personlig data vi kan komme til å samle inn, grunnlaget for innsamling av disse dataene og den lovmessige basisen for innsamling av dataen.

3.2 Vi kan komme til å behandle data knyttet til din bruk av vår nettside og våre tjenester (“bruksdata”). Bruksdataen kan inkludere din IP-adresse, geografiske plassering, nettlesertype og -versjon, operativsystem, refereringskilde, lengde på besøk, antall sider besøkt, nettsidestier og informasjon om timing, frekvens og mønsteret til ditt besøk. Vi samler inn denne dataen ved hjelp av Google Analytics. Bruksdataen kan bli behandlet for å analysere bruken av vår nettside og våre tjenester. Den lovmessige basisen for innsamling av bruksdata er våre legitime interesser, spesifikt å overvåke og forbedre vår nettside og våre tjenester.

3.3 Vi kan komme til å behandle data knyttet til din kundekonto (“kontodata”). Kontodataen kan inneholde informasjon som ditt navn og din e-postadresse, samt telefonnummer og adresse om du har oppgitt dette. Kontodataen kan bli behandlet med sikte på å drifte vår nettside, yte våre tjenester, yte høy sikkerhet på nettsiden og tjenester, samt gjennomføre backup av databaser og kommunikasjon med deg. Den lovmessige basisen for behandling av denne dataen er våre legitime interesser, spesifikt å kunne administrere vår nettside og din kommunikasjon med oss, samt dine ordre.

3.4 Vi kan komme til å behandle enhver data i kommunikasjon du sender til oss angående våre tjenester (“forespørselsdata”). Forespørselsdataen kan bli behandlet med sikte på å tilby, markedsføre eller selge relevante tjenester og produkter til deg. Den lovmessige basisen for behandling av forespørselsdata er samtykke.

3.5 Vi kan komme til å behandle data knyttet til transaksjoner, herunder kjøp av varer og tjenester på vår nettside (“transaksjonsdata”). Transaksjonsdataen kan inneholde din kontaktinformasjon, dine kortdetaljer og transaksjonsdetaljene. Vi lagrer ikke kortdata. Transaksjonsdataen kan bli behandlet for å tilby de kjøpte produktene og tjenestene, samt å møte bokføringsplikten for slike transaksjoner. Den lovmessige basisen for behandling av transaksjonsdata er en kjøpskontrakt mellom deg og oss, eller at vi tar steg basert på dine ønsker om å inngå en slik kontrakt, samt våre legitime interesser, spesifikt riktig administrasjon av vår nettside og vår bedrift.

3.6 Vi kan komme til å behandle informasjon som du gir til oss når du velger å abonnere på våre varsler eller nyhetsbrev (“abonnementsdata”). Abonnementsdataen kan bli behandlet for å sende deg relevante varsler, relevant informasjon og/eller nyhetsbrev. Den lovmessige basisen for behandling av abonnementsdata er samtykke.

3.7 Vi kan komme til å behandle informasjon som ligger i eller relaterer seg til enhver kommunikasjon som du sender oss (“korrespondansedata”). Korrespondansedata kan inneholde kommunikasjonsdataen og metadataen assosiert med denne kommunikasjonen. Korrespondansedataen kan bli behandlet for å kommunisere med deg, samt å beholde historikk over kommunikasjonen. Den lovmessige basisen for behandling av denne dataen er våre legitime interesser, spesifikt riktig administrasjon av vår nettside, vår bedrift og vår kommunikasjon med kunder og brukere.

3.8 Vi kan komme til å behandle enhver personlig data beskrevet i denne personvernerklæringen når det er nødvendig for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav, enten i retten eller en administrativ prosedyre utenfor domstolene. Den lovmessige basisen for behandlingen er våre legitime interesser, spesifikt å beskytte, ivareta og utøve våre lovbestemte rettigheter, dine lovbestemte rettigheter og de lovbestemte rettighetene til andre.

3.9 I tillegg til det spesifiserte grunnlaget for databehandling i seksjon 3 av denne erklæringen, kan vi også behandle enhver personlig data der dette er nødvendig for samsvar med et juridisk eller lovmessig krav mot oss, eller for å beskytte dine vitale interesser eller de vitale interessene til en annen fysisk person.

3.10 Vennligst ikke oppgi noen annen persons personopplysninger til oss, hvis ikke vi ber spesifikt om dette.

4. Deling av dine personlige data

4.1 Vi kan komme til å dele dine personlige data med ethvert medlem av vår gruppe av bedrifter. Dette betyr spesifikt våre datterselskaper, våre moderselskaper og alle dets datterselskaper, samt eventuelle holdingselskaper. Vi kommer kun til å dele data på denne måten når det er nødvendig for å oppnå de lovmessige basisene og grunnlaget for databehandling som er beskrevet i denne erklæringen.

4.2 Vi kan komme til å dele dine personlige data med våre forsikringskontakter eller profesjonelle rådgivere såfremt dette er nødvendig innen rimelighetens grenser for å oppnå eller beholde forsikringsdekke, veie opp risiko, skaffe profesjonelle råd, eller for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav, enten i retten eller en administrativ prosedyre utenfor domstolene.

4.3 Vi vil dele din e-postadresse med vår samarbeidspartner på nyhetsbrev og e-postmarkedsføring identifisert på følgende link såfremt rimelig nødvendig for den e-postmarkedsføringen du har samtykket til fra oss: https://mailchimp.com/legal/privacy/.

4.4 Vi vil dele personopplysninger som navn, e-postadresse og annen info du selv oppgir ved kjøp av kurs til vår samarbeidspartner for kursplattform identifisert på følgende link såfremt rimelig nødvendig for å oppfylle levering av kurstjenesten: https://www.heightsplatform.com/privacy/.

4.5 Finansielle transaksjoner relatert til kjøp av våre produkter håndteres av vår betalingsleverandør Stripe. Vi deler transaksjonsdata med vår betalingsleverandør kun i den utstrekning det er nødvendig for å behandle dine betalinger, refunderinger og å behandle klager og spørsmål knyttet til slike betalinger og refunderinger. Du kan finne informasjon om personvernerklæringene til vår leverandør på deres nettsider: https://stripe.com/en-gb-no/privacy/.

4.6 Vi vil dele personopplysninger som navn og e-postadresse med vår samarbeidspartner for kundekommunikasjon identifisert på følgende link når du kontakter oss via vår chat eller vårt kontaktskjema: https://www.tawk.to/privacy-policy/.

4.7 I tillegg til den spesifikke formidlingen av personlig data som beskrevet i seksjon 4 av denne erklæringen, kan vi komme til å dele dine personlige data når slik deling er nødvendig for samsvar med et juridisk krav mot oss, eller for å beskytte dine vitale interesser eller de vitale interessene til en annen fysisk person. Vi kan også komme til å dele data der dette er nødvendig for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav, enten i retten eller en administrativ prosedyre utenfor domstolene.

5. Internasjonale overføringer av dine personlige data

5.1 I seksjon 5 av denne erklæringen beskriver vi tilfeller der dine personlige data kan komme til å bli overført til land utenfor EØS-området. Vi har gjennomført en analyse av hvordan våre samarbeidspartnere tar vare på ditt personvern før avtaleinngåelse med dem.

5.2 Vår samarbeidspartner for e-postmarkedsføring MailChimp, vår kursplattformleverandør Heights Platform, vår kundekommunikasjonspartner Tawk og vår transaksjonspartner Stripe befinner seg i USA. Europakommisjonen har laget en tilstrekkelighetsbestemmelse som omhandler databeskyttelseslovene til dette landet. Overføringer av data til dette landet er underlagt de nødvendige sikkerhetstiltakene for beskyttelse av integriteten til dine personlige data.

6. Lagring og sletting av personlig data

6.1 Seksjon 6 i denne erklæringen beskriver våre rutiner for lagring av personlig data. Disse rutinene er utarbeidet for at vi skal kunne etterkomme de juridiske kravene som eksisterer i forbindelse med lagring og sletting av personlig data.

6.2 Personlig data som vi behandler for enhver hensikt skal ikke lagres lenger enn nødvendig for det grunnlaget dataen blir behandlet for.

6.3 I noen tilfeller er det ikke mulig for oss å spesifisere på forhånd hvilken tidsperiode dine personlige data vil bli lagret for. I slike tilfeller vil vi bestemme perioden basert på hensikten med behandling av dataen.

6.4 Uavhengig av de andre bestemmelsene i seksjon 6 av denne erklæringen kan vi komme til å lagre dine personlige data når slik lagring er nødvendig for samsvar med et juridisk eller lovmessig krav mot oss, eller for å beskytte dine vitale interesser eller de vitale interessene til en annen fysisk person.

7. Endringer

7.1 Vi kan komme til å oppdatere denne personvernerklæringen ved å publisere en ny versjon på vår nettside.

7.2 Du bør komme tilbake til denne siden på jevnlig basis for å forsikre deg om at du er fornøyd med eventuelle endringer som kan forekomme.

8. Dine rettigheter

8.1 I seksjon 8 av denne erklæringen beskriver vi rettighetene du har under loven General Data Protection Regulation (GDPR). Noen av disse rettighetene er kompliserte, og ikke alle detaljene er tatt med i vårt sammendrag. Du bør derfor lese de relevante dokumentene og veiledningene fra reguleringsmyndighetene i EU for en fullstendig forklaring av disse rettighetene.

8.2 Dine prinsipielle rettigheter under GDPR er

a. Retten til tilgang
b. Retten til retting
c. Retten til sletting
d. Retten til å begrense databehandling
e. Retten til å nekte databehandling
f. Retten til flytting av dine data
g. Retten til å klage til en tilsynsmyndighet
h. Retten til å trekke tilbake samtykke

8.3 Du har rett til å godta eller ikke godta behandling av dine personlige data, og vår tilgang til dine personlige data, i tillegg til en viss tilleggsinformasjon. Denne tilleggsinformasjonen inkluderer detaljene om grunnlaget for databehandling, kategoriene av databehandling og mottakerne av de personlige dataene. Såfremt rettighetene og friheten til andre ikke påvirkes vil vi utlevere en kopi av dine personlige data til deg. Den første kopien er gratis, og ytterligere kopier kan utleveres mot et rimelig gebyr.

8.4 Du har rett til å få alle feilaktige data om deg rettet, og grunnlaget til databehandlingen tatt i betraktning, få enhver uferdig personlig data ferdigstilt.

8.5 I noen tilfeller har du retten til å få dine personlige data slettet uten uforholdsmessig forsinkelse. Disse tilfellene inkluderer situasjoner når dine personlige data ikke lenger er nødvendige for det grunnlaget de i utgangspunktet var innhentet for, når du trekker tilbake samtykke for behandling av data der du tidligere har gitt samtykke, når du nekter behandling av data på bakgrunn av spesifikke regler i GDPR eller andre aktuelle lover, når behandlingen er for direkte markedsføring og når de personlige dataene har blitt ulovlig behandlet. Det finnes likevel unntak for retten til å få dine personlige data slettet. Unntakene innebærer situasjoner der behandling av dataene er nødvendig for samsvar med et juridisk eller lovmessig krav mot oss, for eksempel bokføringslovens bestemmelser, eller for å opprettholde, utøve eller forsvare andre juridiske krav.

8.6 I noen tilfeller har du retten til å begrense behandlingen av dine personlige data. Disse tilfellene inkluderer tilfeller der du motsetter deg riktigheten av dataen, behandlingen er ulovlig men du nekter sletting eller vi ikke lenger trenger dine personlige data basert på vårt grunnlag for behandling av denne dataen, men du trenger dine personlige data for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav, og du har nektet databehandling, i påvente av bekreftelse på denne innvendingen.

Når databehandling har blitt begrenset på dette grunnlaget kan vi fortsette å lagre dine personlige data. Vi vil kun behandle denne dataen utenfor ovennevnte beskrivelse på bakgrunn av ditt samtykke, for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav, for å beskytte rettighetene til en annen fysisk eller juridisk person, eller for grunner tilknyttet viktige offentlige interesser.

8.7 Du har retten til å nekte behandling av dine personlige data på bakgrunn av din aktuelle situasjon, men kun i den utstrekning at den lovmessige basisen for behandlingen er at behandlingen er nødvendig for gjennomføring av en oppgave for allmenn interesse, eller i utøvelse av enhver offisiell autoritet som er investert i oss, eller for grunnlaget til de legitime interessene vi eller en tredjepart forfølger. Hvis du fremsetter en slik innsigelse vil vi stoppe behandlingen av dine personlige data såfremt vi ikke kan demonstrere overbevisende legitimt grunnlag for behandlingen som overstyrer dine interesser, rettigheter og friheter, eller behandlingen er for å opprettholde, utøve eller forsvare juridiske krav.

8.8 Du har retten til å motsi deg behandling av dine data som brukes for direkte markedsføring (inkludert profilering for direkte markedsføring). Hvis du fremsetter en slik innsigelse vil vi stoppe behandlingen av dine personlige data i forbindelse med direkte markedsføring.

8.9 I den utstrekning at den lovmessige basisen for vår behandling av dine personlige data er samtykke eller at databehandlingen er nødvendig for gjennomføring av en kontrakt som du er en del av, eller for å ta steg på bakgrunn av dine ønsker om å inngå en slik kontrakt, og slik databehandling gjennomføres på automatisert vis, har du rett til å motta din data fra oss i et strukturert, utbredt og maskinlesbart format. Denne retten gjelder ikke når denne handlingen kan påvirke rettighetene eller frihetene til andre på en negativ måte.

8.10 Hvis du mener at vår databehandling er i strid med gjeldende personvernlover har du rett til å klage til en tilsynsmyndighet med ansvar for vern av personlige data. Du kan gjøre dette i det EU-landet du bor i, landet du jobber i, eller landet der det angivelige bruddet på lovverket har skjedd.

8.11 I den utstrekning at den lovmessige basisen for vår behandling av dine personlige data er samtykke har du rett til å trekke tilbake dette samtykket når som helst. Tilbaketrekking av samtykket påvirker ikke lovligheten av databehandlingen før du trakk tilbake ditt samtykke.

8.12 Du kan utøve alle dine rettigheter i forbindelse med behandlingen av dine personlige data gjennom skriftlig beskjed til oss ved bruk av kontaktskjemaet du kan finne på vår side.

9. Om cookies (informasjonskapsler)

9.1 En informasjonskapsel er en fil som inneholder en identifiseringsmelding som sendes fra en webserver til en nettleser, og som lagres av nettleseren. Meldingen blir så sendt tilbake til serveren hver gang nettleseren laster en side fra serveren.

9.2 Informasjonskapsler kan være “vedvarende” kapsler eller “øktbaserte” kapsler. En vedvarende kapsel lagres av nettleseren og vil kunne brukes helt til kapselens utløpsdato, så fremt den ikke slettes av brukeren. En øktbasert kapsel vil utgå når økten er over, altså når det navigeres bort fra nettsiden eller nettleseren lukkes.

9.3 Informasjonskapsler inneholder som regel ikke informasjon som kan identifisere deg personlig, men personlig informasjon som vi lagrer om deg kan bli linket til informasjonen lagret i og innhentet fra informasjonskapsler.

10. Informasjonskapsler vi bruker

10.1 Vi bruker informasjonskapsler med følgende hensikt

a. Autentifikasjon - vi bruker informasjonskapsler for å identifisere deg når du besøker vår nettside, og når du navigerer vår nettside
b. Status - vi bruker informasjonskapsler for å fastslå om du er logget inn på vår nettside
c. Sikkerhet - vi bruker informasjonskapsler som et element i sikkerhetstiltakene vi har for å beskytte brukerkontoer, inkludert å hindre uredelig bruk av innloggingsinformasjon og legitimasjon, samt for å beskytte vår nettside og våre tjenester på generell basis
d. Analyse - vi bruker informasjonskapsler for å hjelpe oss med analysering av vår nettside, inkludert bruk og generell ytelse, samt analysering av våre tjenester

11.0 Informasjonskapsler brukt av våre tjenesteleverandører

11.1 Våre tjenesteleverandører bruker informasjonskapsler som kan komme til å bli lagret på din datamaskin når du besøker vår nettside.

11.2 Vi bruker Google Analytics for å analysere bruken av vår nettside. Google Analytics samler inn informasjon om nettsidebruk gjennom informasjonskapsler. Informasjonen som samles inn om vår nettside brukes for å generere rapporter om bruken av vår nettside. Vi anonymiserer din IP-adresse før informasjonen sendes til Google. Googles personvernerklæring finnes på: https://www.google.com/policies/privacy/

11.3 Vi bruker Facebook Pixel som er en informasjonskapsel fra Facebook for å analysere bruken av vår side og til markedsføringsformål. Facebooks personvernerklæring finnes på: https://www.facebook.com/policy.php

12. Håndtering av informasjonskapsler

12.1 De fleste nettlesere lar deg blokkere informasjonskapsler, samt at de lar deg slette eksisterende informasjonskapsler. Metodene varierer fra nettleser til nettleser, og fra versjon til versjon. Du kan finne oppdatert informasjon om blokkering og sletting av informasjonskapsler via linkene under.

a. https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en (Chrome)
b. https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences (Firefox)
c. https://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/ (Opera)
d. https://support.microsoft.com/en-gb/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies (Internet Explorer)
e. https://support.apple.com/kb/PH21411 (Safari)
f. https://privacy.microsoft.com/en-us/windows-10-microsoft-edge-and-privacy (Edge).

12.2 Blokkering av informasjonskapsler vil påvirke de fleste nettsider negativt, og brukeropplevelsen vil kunne bli ødelagt.

12.3 Hvis du blokkerer informasjonskapsler vil du ikke ha muligheten til å bruke alle funksjonene på vår nettside.



Heights Platform Privacy Policy

We believe that privacy is important. As such, we only collect the information needed to conduct business and improve your experience. We will never sell your data and we will not share your data without your permission. Our Privacy Policy below, and our list of Subprocessors covers a list of the data we collect, how and why we use it, and where it is kept.

1. Introduction

Thank you for visiting our Site and/or using Heights, an app designed to allow you to build and manage your own online education program. This Privacy Policy, like our Terms of Service, is an integral part of using our service, and you must completely agree to it in order to use our website and service.

2. Definitions

Throughout this document, we may use certain words or phrases, and it is important that you understand the meaning of them. The following is a non-exhaustive list of definitions of words and phrases found in this document:

“App” refers to our Heights app, which provides a platform for creating and managing online education programs;

“Heights” refers to our company, known as “Velora Studios, LLC”; our Site; our Service; our App; or a combination of all or some of the preceding definitions, depending on the context in which the word is used;

“Privacy Policy” refers to this Privacy Policy;

“Service” refers to the services that we provide through our Site, including our Site itself, our education platform creation services, our App, and any other services we may provide online or offline;

“Site” refers to our website, www.heightsplatform.com;

“Subprocessor” refers to an entity which processes personal data on behalf of Heights so that we can provide our Service;

“User” refers to users of our App, and general visitors to our Site;

“You” refers to you, the person who is governed by this Privacy Policy.

3. Information Collected

Identifying Information

We collect certain personal information from you when you sign up to our Service that can be used to identify you, such as your name, e-mail address, credit card information, IP address, time zone information, password, and any other information that we may deem relevant to provide our Service to you. The information we collect from you, to the extent that it is private, is disclosed only in accordance with our Terms of Service and/or this Privacy Policy. We will never sell your personal info to third parties, and we won’t use your name or company in our marketing materials without your permission.

Non-Identifying Information

Whenever you visit our Site, we may collect non-identifying information from you, such as your IP address, referring URL, browser, operating system, cookie information, and Internet Service Provider. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, this information alone cannot usually be used to identify you.

4. Use of Your Information

We may use your information to:

  • Enhance or improve User experience, our Site, or our Service.
  • Process transactions.
  • Send e-mails about our Site or respond to inquiries.
  • Target advertisements that we believe may be of interest to you.
  • Provide you with our Service (such as by storing data of courses and lessons you create on our servers so that you may access them using the App).
  • Provide support to help you improve your program and or courses within them.
  • Tracking behavior metrics for improvement of our Service. Please note that although we may track User behavior (e.g., last login date and percentage of lessons completed, last lesson views, numbers of students and courses in a program), we will not store and track sensitive payment information on our servers. Payment information is instead stored by a PCI compliant third party vendor (Stripe).
  • If Heights merges with or is acquired by another company. Should this ever happen, we will notify you before any personal information is transferred and becomes subject to a different policy.
  • Perform any other function that we believe in good faith is necessary to protect the security or proper functioning of our Site or Service.

5. Accessing, Editing, and Removing Your Information

Users may in some cases be able to review and edit the personal information they have provided to us by logging into your account on the Site and editing their account. Although most changes may occur immediately, information may still be stored in a web browser’s cache. We take no responsibility for stored information in your cache, or in other devices that may store information, and disclaim all liability of such. In addition, we may, from time to time, retain residual information about you in our backup and/or database.

6. Cookies

We use cookies to create a session and remember a User as they use our Site, in order to distinguish them from other Users. We also use them to remember your preferences, compile statistical data about the usage of our Site, protect against malicious usage of our Site and optimize the speed of our Site. For this reason, it is necessary that you enable cookies in your browser in order to use our Service, and you hereby acknowledge that we have informed you of our use of cookies and that you consent to our use of cookies in relation to your computer system. There are four primary uses for different types of cookies we may use:

Cookie Type Purpose
Operation Essential These cookies are necessary for us to provide our Service. They help to recognize your account status, protect your account security, and remember your preferences.
Analytics These cookies help us to maintain and continuously improve our Service. We use this type of cookie to help improve your experience using our Service.
Advertising We use these cookies to serve advertisements that we believe may be relevant to your interests, and to measure the effectiveness of these advertisements. We also may use the information provided by this type of cookie for frequency capping purposes (ie: to ensure we are not serving the same advertisement to you too many times).
Third Party Subprocessors and other businesses we have contracted may use cookies for the same purposes as described above.

Revoking permission of certain cookies that are not operation essential for us to provide our service:

Heights uses the Facebook Conversion Tracking Pixel, a service of Facebook, Inc. (https://www.facebook.com/policy.php). This cookie is an advertising type cookie which allows us to record the results of our advertisement performance for marketing purposes. You can revoke the permission for Facebook to track this at the following link: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/

Heights uses Google Analytics, a service of Google, Inc. (https://policies.google.com/privacy?hl=en) which allows us to track visits to our website and other browser data so that we can improve your experience. Our particular use of Google Analytics keeps your IP address anonymized before Google records it. This anonymized, or masked IP address, will not be connected to any other data on Google. This is an analytics type cookie. You can prevent analysis of your browser behavior across all websites using Google Analytics by installing this browser plugin: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Google Analytics Advertising Features may also use anonymized insights into your device behaviors, and you can access and or delete such data via Google's "My Activity" page.

7. Third Party Websites

Heights may post links to third party websites on its Site. These third party websites are not screened for privacy or security issues by Heights, and you release us from any liability for the conduct of these third party websites.

Please be aware that this Privacy Policy, and any other policies in place, in addition to any amendments, does not create rights enforceable by third parties or require disclosure of any personal information relating to members of the Service or Site. Heights bears no responsibility for the information collected or used by any advertiser or third party website. Please review the privacy policy and terms of service for each site you visit through third party links.

8. Third Party Access to Your Information

Although you are entering into an Agreement with Heights to disclose your information to us, we do use third party individuals and organizations to assist us, including contractors, web hosts, and others.

Throughout the course of our provision of our Service to you, we may delegate our authority to collect, access, use, and disseminate your information. For example, our web host stores the information that you provide us, and we may hire outside contractors to perform maintenance or assist us in securing our website. A current list of vendors is available upon request.

It is therefore necessary that you grant the third parties we may use in the course of our business the same rights that you afford us under this Privacy Policy. For this reason, you hereby agree that for every authorization which you grant to us in this Privacy Policy, you also grant to any third party that we may hire, contract, or otherwise retain the services of for the purpose of operating, maintaining, repairing, or otherwise improving or preserving our website or its underlying files or systems. You agree not to hold us liable for the actions of any of these third parties, even if we would normally be held vicariously liable for their actions, and that you must take legal action against them directly should they commit any tort or other actionable wrong against you.

Without limiting the generality of the foregoing, you authorize us to use the following third party services which may also store data about you:

Supplier Data Type Anonymized Discarded Archived
Airbrake Error logs
Amazon Web Services Media files Yes
ActiveCampaign Email, name
ActiveCampaign Browser identifiers
CloudFlare Media files Yes After trial or subscription ended
Continually Email, name
Continually Browser identifiers
Google Analytics Browser identifiers Yes
Help Scout Email, name
Help Scout Browser identifiers
Heroku Email, name After trial or subscription ended
Heroku Password Bcrypt encryption After trial or subscription ended
Heroku Account data/media files After trial or subscription ended
Plerdy Browser identifiers Yes Automatically after 6 months
Scout APM Operation heuristics Yes
Segment Browser identifiers
Segment Email, name
Segment Account analytics
Sendgrid Email, name
Stripe Credit card data PCI Compliant
Transloadit Media files Yes Automatically after ~24 hours
  • Anonymized: Any data that could be used to identify the data subject is scrubbed, or a specific encryption policy is used in a case where data is not anonymized.
  • Discarded: Data is destroyed automatically without requiring a request by data subject
  • Archived: Data can only be accessed by Heights founder.

You authorize us to allow third party Site and App visitors to view and download data to their respective devices (not limited to mobile phones, tablets, laptops, computers), whether these third party visitors access this content via our Site, App or view and download this content via any mobile application which displays it. Without limiting generality, you understand that the ability of other parties to view information you save in our App and Site is a part of the Service we are providing to you.

9. Release of Your Information for Legal Purposes

At times it may become necessary, for legal purposes, to release your information in response to a request from a government agency or a private litigant. You agree that we may disclose your information to a third party where we believe, in good faith, that it is desirable to do so for the purposes of a civil action, criminal investigation, or other legal matter. In the event that we receive a subpoena affecting your privacy, unless we are legally prevented from it, we will notify you to give you an opportunity to file a motion to quash the subpoena, or we may attempt to quash it ourselves, but we are not obligated to do either. We may also proactively report you, and release your information to, third parties where we believe that it is prudent to do so for legal reasons, such as our belief that you have engaged in fraudulent activities. You release us from any damages that may arise from or relate to the release of your information to a request from law enforcement agencies or private litigants.

10. Commercial and Non-Commercial Communications

By providing information to the Site that forms the basis of communication with you, such as contact information, you waive all rights to file complaints concerning unsolicited email from Heights since, by providing such information, you agree to receive communication from us other anyone else covered under this Privacy Policy. However, you may unsubscribe from marketing communications by clicking on the unsubscribe links in our marketing emails, or by notifying Heights that you no longer wish to receive solicitations or information and we will remove you from the database. We may still send certain transactional emails required in order to provide you notice to important alerts regarding your account in our Service.

11. Security Measures

We take certain measures to enhance the security of our Site and Service, such as by using SSL Certificates. Your data is encrypted in transit between you and Heights for account and payment related pages. Should you be accessing our service through a custom domain (ie: a domain other than heightsplatform.com), ensure that the domain used to access our service also has HTTPS if you want your data to be encrypted throughout our entire App. We make routine, secure backups of your data, and we use multiple techniques to eliminate points of failure. We also conduct security reviews on our Service periodically and ensure that third party contractors and employees only have access to the information that is necessary for them to perform their job. However, we make no representations as to the security or privacy of your information. It is in our best interest to keep our website secure, but we recommend that you exercise precautions and use anti-virus software, firewalls, and other precautions such as not telling others your password to protect yourself from security threats. If you need to report an exploit, or you have noticed and incident with your account, please contact us at security@heightsplatform.com.

12. Security Breach Notifications

In the event that your private data are disclosed to unauthorized people (ie: hackers), Heights will send email notifications to all possibly affected parties. We may also make an announcement on our Site directly.

13. Deleted Data

We retain your personal information for the duration of our business relationship, and afterwards for as long as necessary for legitimate business purposes until you exercise your right to erase your personal information. When you request your account and personal information be deleted, we’ll ensure that nothing is stored on our servers past 30 days. Data that you choose to delete from your account while it is active will also be deleted within 30 days, though most data is deleted instantly.

14. GDPR Rights

The General Data Protection Regulation (“GDPR”) gives people under its protection certain rights with respect to their personal information collected by us on the Site. Accordingly, Heights recognizes and will comply with GDPR and those rights, except as limited by applicable law. The rights under GDPR include:

  • Right to Be Informed. This is your right to know how we will process your data, who will process it, and where it might be located.
  • Right to Access. This includes your right to access the personal information we gather about you, and your right to obtain information about the sharing, storage, security and processing of that information.
  • Right to Rectification. This is your right to request correction errors and updating of incomplete information.
  • Right to Erasure. This is your right to request, subject to certain limitations under applicable law, that your personal information be erased from our possession (also known as the "Right to deletion" or "Right to be forgotten"). However, if applicable law requires us to comply with your request to delete your information, fulfillment of your request may prevent you from using Heights services and may result in closing your account.
  • Right to Restrict Processing. This is your right to request restriction of how and why your personal information is used or processed.
  • Right to Object. This is your right, in certain situations, to object to how or why your personal information is processed.
  • Right to Portability. This is your right to receive the personal information we have about you and the right to transmit it to another party.
  • Right to not be subject to Automated Decision-Making. This is your right to object and prevent any decision that could have a legal, or similarly significant, effect on you from being made solely based on automated processes. This right is limited, if the decision is necessary for performance of any contract between you and us, is allowed by applicable European law, or is based on your explicit consent.

Many of these rights can be exercised by logging in to our App and directly updating or deleting your account data. If you have any questions about exercising these rights, please contact us at privacy@heightsplatform.com.

15. Your California Online Privacy Rights

This section pertains only to residents of California. Heights permits residents of California to use its services. Therefore, it is the intent of Heights to comply with the California Business and Professions Code §§ 22575-22579 and the California Consumer Privacy Act of 2018 (“CCPA”). If you are a California resident, you may request certain information regarding our disclosure of personal information to any third parties for their direct marketing purposes. Various provisions throughout this Privacy Policy address requirements of the Californian privacy statutes. In summary, you must presume that we collect electronic information from all visitors.

Below are the rights you have, though these are not absolute. In certain cases we may decline your request as permitted by law.

  • Information: You can request the following information about how we have collected and used your personal information during the past 12 months:
    • The categories of personal information that we have collected.
    • The categories of sources from which we collected personal information.
    • The business purpose for collecting your personal information.
    • The categories of third parties with whom we share personal information.
    • Whether we have disclosed your personal information for a business purpose, and if so, the categories of personal information received by each category of third party recipient.
    • Whether we’ve sold your personal information, and if so, the categories of personal information received by each category of third party recipient.
  • Access: You may request a copy of the personal information that we have collected about you.
  • Deletion: You may ask us to delete the personal information that we have collected from you.
  • Nondiscrimination: You are entitled to exercise the above rights free from discrimination.

You may contact us at privacy@heightsplatform.com with any questions or to exercise these rights listed above. We may require government identification to process your request and to confirm your residency.

16. Minors

Individuals under 13 years of age are not allowed to use our Service. If you become aware of a User who is under the required age to use our Service, please notify us immediately at privacy@heightsplatform.com and provide us with full details as to why you believe they are below that age and we will address the issue. If you are a User who is reported in this manner, we may require you to provide suitable proof of age, such as a copy of government identification, in order to continue using our Site and/or Service.

17. International Transfer

Your information may be transferred to - and maintained on - computers located outside of your state, province, country or other governmental jurisdiction where the privacy laws may not be as protective as those in your jurisdiction. Heights transfers Personal Information to the United States and to multiple third party Subprocessors (List of Subprocessors). We enter into GDPR-compliant data processing agreements with each of these Subprocessors. Your consent to this Privacy Policy followed by your submission of such information represents your agreement to that transfer.

18. Amendments

Like our Terms of Service, we may amend this Privacy Policy from time to time. When we amend this Privacy Policy, we will update this page. We may send out an email notification to notify you if more significant changes are made. You must read this page each time you access our Site and Service and notify us at privacy@heightsplatform.com with details sufficient to identify your account if you do not agree to the amendments, so that we may terminate your account. You may also contact us via mail with questions at:

Attn: Velora Studios, LLC
16192 Coastal Highway
Lewes, Delaware 19958
United States

Last Modified: December 20, 2021